Күп белүгә караганда да, аз белдереп, эзләнү орлыгын

салу һәм эзләнгәнен табарга юллар күрсәтү – мөгаллим

бирә торган хезмәтләрнең иң кадерлесе, иң зурысыдыр.

Галимҗан Ибраһимов

М.Әгләмов "Тукайдан хатлар"

  Максат: М. Әгъләмовның тормыш юлы һәм иҗатына күзәтү; “ Тукайдан хатлар” поэмасын өйрәнү һәм анализ ясау; укучыларның фикерләү сәләтен үстерү; М.Әгъләмов иҗаты аша Г. Тукайның мәһабәт образын укучыларга күрсәтү, аның бүгендә халкына хезмәт итүнең символы булып торуын ассызыклау.

    Җиһазлау: М. Әгъләмов рәсеме, әсәрләре күргәзмәсе, Интерактив китап “Г. Тукай “, компьютер, экран.

 

   I. Дәресне оештыру.

   II. Үзләштерелгән белем һәм күнекмәләрне камилләштерү

1. Зәй төбәгенең күренекле шәхесләрен барлау.

2. Җирле язучы һәм шагыйрьләрне искә төшерү.

3. М. Әгъләмовның тормышы һәм иҗаты турында укучыларның чыгышы. ( Алдан әзерләнү буенча )

4. М. Әгъләмовның  “Бары шул....”, “Мин әйттем” шигырьләрен 2 укучыдан сөйләтү.

5. Дәфтәрләрдә эш. М.Әгләмовның “Эзләүчеләргә” шигыреннән эпиграф итеп бер строфа яздырыла:

- Кем җырлый анда? – Тимерче бугай.

- Кем җырлый анда? – Игенче бугай.

- Кем әйтте моны? - Ә бу мин генә.

- Син үз җырыңны җырлап кил менә.

Шулай ук М. Әгъләмовның төрле елларда чыккан  “Кыңгырау” (1970), “Учак урыннары” (1973), “Исәнме йөрәк” (1978), “Киләчәккә кайту” (1987), “Мин әйттем” (1991) һ.б. китапларының исемлеген яздыру.

6. Дәреслек материалы белән танышу.

    

И.Юзеевның "Гашыйклар тавы" әсәре

 

Максат:

-          әсәргә анализ бирү;

-          укучыларның фикерләү сәләтен һәм иҗади активлыгын арттыру;

-          укучыларда туган якка мәхәббәт, табигатькә сак караш тәрбияләү.

Җиһәазлау:

И. Юзеевның “Гашыйклар тавы” әсәре, шагыйрьнең портреты, таблица, дәреслек, әдәбият дәфтәре.

Дәрес планы:

I. Дәресне оештыру.

II. Үзләштерелгән белем һәм күнекмәләрне актуальләштерү.

1. И.Юзеевның тормыш һәм иҗат юлын искә төшерү.

2. Өй эшен тикшерү.

III. Әсәргә анализ ясау.

  1. Әсәрнең язылу елын, илдәге тарихи вакыйгаларны, әсәрнең жанрын  билгеләү.
  2. Образларга характеристика бирү.
  3. Әсәрнең идеясен, темасын билгеләү.
  4. Әсәрдә күтәрелгән проблемалар.
  5. Әсәрнең сюжет композициясе.
  6. Әсәрнең  әһәмияте.

IV. Дәресне йомгаклау, нәтиҗәләр чыгару.

V. Өй эше бирү.

VI . Укучыларга билгеләр кую.

Җ авазы һәм хәрефе

Максат: 1) җ хәрефенең дөрес әйтелешенә һәм язылышына ирешү; 2) фонематик ишетү сәләтен, сөйләм сәнгатьлелеген үстерү; 3) игътибарлылык, табигатькә карата сакчыл караш тәрбияләү.

Җиһазлау: җ хәрефе таблицасы, “Җәй” картинасы, курчак, уен моментлары, табышмаклар, шигырьләр,тизәйткечләр, мәкальләр.

 I. Дәресне оештыру.

II. Фонетик зарядка.

Дөрес уку күнекмәләре.

к – IкI, IкI

карга                         көзге                            дөге                     гөмбә

тургай                       кеше                             агач                    газ

кыш                          кош                              гүзәл                   гараж

кәбестә                     күркә                           агым                   яңгыр

III. Үзләштерелгән белем һәм күнекмәләрне камилләштерү.

1.Табышмаклар әйтү.

Соскы борын бакылдык,                        Тышы баллы ит,

Күп сөйләшә такылдык. (Үрдәк)           Эче татлы төш,

                                                                   Ул нәрсә?( Өрек)

Башы тарак, койрыгы урак. ( Әтәч )

Уйласаң, табарсың;                                 Кызарып пеште,

                                                                  Җиргә төште. ( җиләк )

Миндә юк, миң дә бар. ( ң хәрефе)

Шәһәрдә бар, рәхмәттә юк.

Һәм дә бар, хатта юк.          (Һ хәрефе )

Үрдәк, өрек, әтәч, һәм, җиләк  сүзләрен тактага язу..

- Балалар, бу сүзләр нинди хәрефләрдән башланган?

- Ә, ө, ү, җ, һ хәрефләреннән башланган.

- Татар теленә хас аваз һәм хәрефләрне искә төшерү. ( ә, ө, ү, ң, җ. һ )

- ә, ү, ө - нинди авазлар?

- Нечкә сузык авазлар.

- җ, ң, һ – нинди авазлар?

- Тартык авазлар.

- Тартык авазлар үзләре нинди авазларга бүленәләр?

- Яңгырау һәм саңгырау тартык авазлар. Җ, ң – яңгырау, ә һ – саңгырау тартык аваз.

Конструктор сайтов - uCoz